Eurocash otrzymał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie kontroli nad Inmedio, podała spółka.

"Prezes UOKiK wyraził zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Eurocash kontroli nad Inmedio sp. z o.o. Ww. zgoda była jednym z warunków zawieszających zawartych w umowie przedwstępnej z dnia 10 czerwca 2014 roku dotyczącej nabycia 51% udziałów w spółce Inmedio" - czytamy w komunikacie.

Na początku lipca UOKiK poinformował, że Eurocash złożył wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad SPV, prowadzącą salony prasowe Inmedio.

W pierwszej połowie czerwca br. Grupa Eurocash podpisała umowy z Lagardère Services na zakup 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć salonów prasowych "Inmedio" oraz umowę franczyzową z HDS umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką '1minute', podała spółka. Operatorem projektu będzie nowo powołana spółka Eurocash Convenience.

Pierwszy sklep Inmedio w Polsce powstał w 1998 r. Dziś jest to sieć licząca ponad 410 placówek, zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych. Natomiast pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek, poinformował wtedy prezes HDS Polska Andrzej Kacperski.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.