Łukasz Kruczek i Radosław Drzewiecki

Sport i biznes to motywy przewodnie konferencji „Sekret strategii lean”. Oba obszary charakteryzują się dużą konkurencyjnością, a droga do doskonalenia wymaga skupienia na szczegółach, dlatego uczestnicy wydarzenia będą poznawać tajniki strategii lean i prawdziwego przywództwa „wchodząc w buty” trenera kadry skoczków narciarskich – Łukasza Kruczka. 

Radosław Drzewiecki, prezes Leanpassion i organizator wydarzenia mówi: Celem spotkania będzie znalezienie wspólnych czynników, które determinują zwycięstwo. Naszym zdaniem skoki narciarskie są idealnym benchmarkiem dla menedżerów w biznesie, dlatego zaprosiliśmy do współpracy Łukasza Kruczka. Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość uczyć się od wybitnego trenera skoczków narciarskich, jak sprawić, by zespół, wszyscy jego członkowie „grali do jednej bramki”. 

5 kroków do wygrywania
Podczas spotkania praktycy lean przeanalizują problemy będące źródłem marnotrawstwa. Uczestnicy będą dyskutowali o pięciu kluczowych problemach w biznesie i sporcie. Pierwszy obszar koncentruje się na umiejętności angażowania pracowników w realizację wspólnego celu i problemach myślenia „silosowego” skupiającego się na fragmentach działania organizacji. Drugie zagadnienie dotyczy prawdziwości w biznesie i sporcie, czyli podejmowaniu decyzji opartych na faktach, a nie zasłyszanych opiniach, co jest częstą zmorą menedżerów. Kolejny temat, zwraca uwagę na traktowanie Lean jako ciągłego procesu doskonalenia, a nie krótkotrwałego projektu. 

- Lean to nie projekt to niekończąca się historia. Przewagę konkurencyjną można zbudować przez wyszukiwanie problemów i ich bieżące rozwiązywanie – przekonuje Radosław Drzewiecki. - Proces doskonalenia polega na tym, że pracownicy znają swoją rolę i „uruchamiają myślenie”. W przypadku gdy dostrzegają oni problem natychmiast powinni go zgłosić i wyjaśnić ze swoim przełożonym. W wielu firmach taki sposób postępowania to wciąż niedościgniony ideał.

Uczestnicy konferencji poznają również odpowiedź na pytanie „Jak zaangażować zespół w wygrywanie?” w sytuacji, gdy w polskich firmach wciąż brakuje standardów przywództwa. Ostatni obszar tematyczny odnosi się do kwestii satysfakcji z pracy i rozwikłania ciągłego wyzwania polegającego na tym, by pracy nie traktować jak „wyjście do roboty”.

Spotkanie praktyków sportu i biznesu
Case studies relacjonujące rozwiązania, sukcesy i porażki – to kluczowe zagadnienia, które za pomocą zdjęć i nagrań video zostaną przedstawione podczas spotkania w Centrum Olimpijskim. Organizatorzy zapewniają, że konferencja nie będzie miała formy seminarium, prelekcji, warsztatu czy Power Speech, lecz będzie żywą dyskusją, z której uczestnicy wyniosą merytorykę, inspirację i motywację do doskonalenia.

- Chcemy odpowiedzieć na pytanie, czym jest lean. Na rynku krąży wiele mitów i przekłamań na ten temat. Np. niektórzy mówią, że to działa tylko w produkcji, niektórzy mówią, że jest to sposób „wyciskania” ludzi, a lean jest identyfikacją i eliminacją marnotrawstwa. – mówi Radosław Drzewiecki. – W trakcie wystąpienia pt. „Doskonalenie moja pasja”, Łukasz Kruczek w szczegółach prześledzi proces skoków poszukując wspólnie z uczestnikami źródeł problemów w skokach i działalności biznesowej.

Wg wyników testu Gallupa tylko 13% pracowników odczuwa satysfakcję z pracy - czy jest to główny problem hamujący rozwój polskich przedsiębiorstw, rozstrzygać będą uczestnicy debaty podczas konferencji „Sekret strategii lean”. Do rozmowy organizatorzy zaproszą 5 doświadczonych panelistów, którzy zostaną zrekrutowani spośród uczestników wydarzenia. Oprócz debaty, wystąpień Łukasza Kruczka oraz ekspertów strategii lean, uczestnicy będą mieli okazję do udziału w starciu sportu i biznesu. 

Do udziału zaproszeni są dyrektorzy firm z branży usługowej i produkcyjnej, a także menedżerowie zorientowani na stałe doskonalenie.

Spotkanie wypełni dyskusja na następujące tematy:
• Jak zaangażować zespół w wygrywanie?
• Czym jest lean, kultura lean oraz strategia lean?
• Dobry skok czy odległość?
• Jakie są style przywództwa w sporcie i biznesie?
• Jak zarządzać talentami a jak zespołem?
• Kto jest odpowiedzialny za doskonalenie?
• W jakim stopniu zaangażowanie determinuje wyniki firmy?

Szczegóły dotyczące konferencji można znaleźć na stronie: http://leanpassion.pl/strategia/

Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, Bankier.pl, PRnews.pl, Manager Magazine, KAIZEN, logistyczny.pl, Lean Center