Rynek tabletami się nasycił

autor: Piotr Dziubak12.08.2014, 07:25; Aktualizacja: 12.08.2014, 09:28
tablet-technologie

Na rynku tabletów silnie stracił Samsung.źródło: ShutterStock

W Europie tablety sprzedają się coraz słabiej. W Polsce na razie silnie zmalała dynamika wzrostu sprzedaży. Producenci stosują więc coraz agresywniejszą promocję, bo kupujący kierują się głównie ceną

W Europie spada liczba kupowanych tabletów. W czerwcu sprzedano ich o 3 proc. mniej niż przed rokiem. Co prawda w Polsce w II kw. odnotowano jeszcze lekki, 5-proc. wzrost, ale dynamika zauważalnie osłabła. W tym samym okresie 2013 r. wzrost wynosił bowiem nawet 250 proc. Eksperci uważają, że rynek jest już nasycony, i oczekują, że liczba sprzedawanych urządzeń będzie nadal spadać.

Wśród producentów tabletów swoją obecność coraz wyraźniej zaznacza chińskie Lenovo. Jeszcze rok temu firma miała zaledwie 3 proc. rynku. Teraz do tej marki należy już 16 proc. sprzedawanych w Polsce tabletów. Wygląda na to, że Chińczycy przejęli część rynku, która należała do tej pory do mniejszych producentów oferujących tablety w cenie poniżej kilkuset złotych. W Polsce kupujący tablety kierują się przede wszystkim ceną. Dlatego w naszym kraju w lutym 2013 r. nawet 58 proc. rynku należało do tańszych marek. Pod koniec czerwca udział spadł już do 42 proc. To i tak znacznie więcej niż w Europie Zachodniej, gdzie lokalne marki zajęły jedynie 22 proc. rynku.

Jednocześnie na rynku tabletów silnie stracił Samsung. Jego udział skurczył się z 30 proc. na koniec I kw. 2014 r. do 25 proc. na koniec II kw. Z kolei Apple w przeciwieństwie do Europy Zachodniej sprzedaje w Polsce śladowe ilości tabletów, odpowiadając zaledwie za 5 proc. rynku. Tymczasem w Europie Zachodniej z 27-proc. udziałem Amerykanie zajmują mocną, drugą pozycję za Samsungiem (32 proc.).


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane