Restrukturyzacja w Poczcie Polskiej nadal trwa. Choć zamykane są nierentowne placówki, fali znikających urzędów pocztowych w Polce nie widać. Poczta inwestuje w nowoczesne placówki lub rewitalizuje stare punkty, aby można było w nich korzystać z nowoczesnych rozwiązań jakie wprowadza operator.
Pierwsze placówki już działają, w styczniu br. w Warszawie otwarto nowe punkty na Bemowie – przy ul. Powstańców Śląskich 126 oraz Hlonda 2/4.
Rewitalizacja sieci sprzedaży to jeden ze strategicznych projektów Poczty Polskiej na lata 2013-2017. W jego ramach odnawiane są funkcjonujące już placówki a tam, gdzie to potrzebne, uruchamiane są nowe punkty. Łącznie, na terenie całej Polski, do końca roku będzie funkcjonowało ponad 170 placówek w nowym modelu.
Rewitalizowane oddziały mają nowoczesny wystrój, nową wizualizację oraz wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział rozszerza i poprawia funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci mogą w nich otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.