Za trzy lata, w 2016 roku, wpływy te mogą sięgnąć kwoty 24,5 mld dolarów ponieważ przychody z reklam mobilnych stwarzają szereg nowych możliwości dla producentów aplikacji, serwisów reklamowych, dostawców platform mobilnych, specjalistycznych agencji a nawet dla dostawców usług telekomunikacyjnych w poszczególnych regionach – pokreślą portal advanced-television.com.
“Rynek reklam mobilnych rozwija się szybciej niż oczekiwaliśmy dzięki popularności smartfonów I tabletów oraz połączeniu zachowań konsumentów przy komputerach i urządzeniach mobilnych” – mówi Stephenie Baghdassarian, dyrektor Gratner ds. badań – „Wzrost liczby urządzeń mobilnych odbywa się po części kosztem wydań drukowanych, zwłaszcza lokalnych gazet, które obecnie zarabiają znacznie mniej na reklamach z powodu wydawnictw mobilnych’.
“Smartfony i tablety coraz bardziej stają się atrakcyjne dla zamieszczania reklam mobilnych w coraz to nowych rejonach świata, a rosnąca liczba użytkowników spędza coraz więcej czasu ze swoimi urządzeniami” – podkreśla Andrew Frank, wiceprezydent Gartnera ds. badań.