Konkurencja na stołecznym rynku telewizji kablowej i internetu mocno się w tym roku zaostrzy. Pochodzący z Gdyni operator Vectra zamierza powalczyć o klientów z UPC Polska, Multimediów i Orange Polska, rozwijając własną sieć. Już teraz dociera do 400 tys. gospodarstw domowych w stolicy.
– W tym roku planujemy zwiększenie ich liczby o kolejne 100 tys. – deklaruje Tomasz Żurański, prezes gdyńskiej spółki. – Wciąż widzimy potencjał wzrostu. Dlatego istotną część z 300 milionów złotych, jakie łącznie chcemy zainwestować w tym roku, wydamy na rozbudowę i dalsze unowocześnianie infrastruktury, w tym w Warszawie – dodaje Tomasz Żurański.
To odpowiedź operatora na zmieniający się rynek. W ubiegłym roku, jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen, sieci kablowe straciły ok. 300 tys. abonentów głównie na rzecz platform satelitarnych.