Globalny popyt na telewizory pozostanie na niskim poziomie w 2013 roku ponieważ konsumenci we wszystkich rejonach świata mają do czynienia z niepewną sytuacją ekonomiczną.

Sprzedaż wszystkich typów odbiorników TV spadła w 2012 roku o ponad 4 proc. do 237 mln egzemplarzy – wynika z raportu firmy NPD DisplaySearch.

Na popyt mają wpływ takie czynniki zewnętrzne, jak zwalniająca gospodarka, wysokie bezrobocie a także coraz większa popularność odbiorników z płaskim ekranem – podkreśla Paul Gagnon, dyrektor działu Ameryki Północnej w NPD DispalySearch. I dodaje, że takie czynniki wewnętrzne, jak wolniejsze tempo redukcji kosztów i większa koncentracja na zyskach kosztem liczby wyprodukowanych odbiorników, przyczyniają się do wolniejszego spadku cen detalicznych, co również odbija się na popycie – relacjonuje portal advanced-television.com

Pomimo słabszego tempa wzrostu sprzedaży, branża dalej odnotowuje postęp w rozwoju odbiorników z większymi ekranami i zaawansowanych technologii, jak LED czy 3D. Dlatego dostawy telewizorów o przekątnej ekranu 50 cali i więcej wzrosną w 2013 roku o 13 proc., w porównaniu ze wzrostem zaledwie o 1 proc. w przypadku TV z ekranami 40-49” i spadkiem o 2 proc. odbiorników poniżej 40 cali. Szacuje się, że część posiadaczy TV z płaskim ekranem 32-calowym będzie dążyła do wymiany odbiorników na 40-calowe i większe.

Na dłuższą metę, po wymianie telewizorów kineskopowych na ciekłokrystaliczne LCD, dążenie do modernizacji posiadanych odbiorników może przyczynić się do odrodzenia popytu i wzrostu sprzedaży.