Grupa Metro zmienia swoją strategię rozwoju - stawia tylko na opłacalne rynki. Wśród ośmiu z nich wymienia Polskę.

Grupa weryfikuje swoje działania na międzynarodowych rynkach. Sprawdzenie wyników w poszczególnych państwach ma przyczynić się do zmian w strategii.

Jak informuje portal PropertyNews.pl, pod szczególną kontrolą są azjatyckie przedsiębiorstwa, ponieważ żadne z nich nie generuje obecnie zysków.
Oprócz rynków azjatyckich, zmiany dotkną również te kraje europejskie, w których wyniki firmy nie są najlepsze. Głównymi przeszkodami dla rozwoju Metro Group są, w zależności od kraju, brak silnej pozycji.

Dlatego nie jest wykluczone, że Metro zdecyduje się na wyjście z kilku nierentownych rynków. Firma chce się skupić na krajach, w których widzi dobre perspektywy. Wiadomo już, że Grupa zidentyfikowała osiem głównych rynków, w których zamierza inwestować. Są to: Niemcy, Francja, Włochy, Polska, Rosja, Hiszpania, Turcja oraz Chiny.

Metro zatrudnia w Polsce ponad 21 tys. osób

Metro Group (Metro AG) to międzynarodowy koncern handlowy obecny w 30 krajach świata od 1964 r. W Polsce METRO Group działa poprzez swoje sieci dystrybucyjne od połowy lat 90. Siedziba METRO Group mieści się w Düsseldorfie (Niemcy).

W 2011 roku Metro Group osiągnęło obroty w wysokości prawie 67 mld euro oraz zatrudniało około 255 tys. ludzi na całym świecie, w tym ok. 21 tys. w Polsce. Liczba placówek na świecie wynosiła 2187 w tym 154 w Polsce.

METRO Group w Polsce to sieci dystrybucyjne: Metro & Makro Cash and Carry - hurtownie samoobsługowe; Real - hipermarkety branży spożywczo-przemysłowej, MediaMarkt - hipermarkety elektroniczne, Saturn - hipermarkety elektroniczne.