Jeszcze w lipcu ma ruszyć platforma Olenova, stworzona przez wrocławską firmę Olesoft Sp. z o.o. Użytkownicy platformy, która skierowana jest głównie do firm produkcyjnych, a także hurtowni i sklepów, będą mogli uprościć i w pełni zautomatyzować proces wymiany informacji o wytwarzanych i sprzedawanych produktach. Dzięki nowoczesnej technologii znacznie skrócą czas, który wcześniej musieli poświęcić na ręczne wprowadzanie danych o oferowanych produktach, a tym samym zmniejszyć swoje koszty.

- Nie są to jedyne korzyści, jakie daje nasza platforma – mówi Rafał Oleksiak, prezes firmy Olesoft i główny pomysłodawca utworzenia platformy. - Dzięki platformie Olenova nasi klienci będą mieli możliwość pozyskania nowych kontrahentów i zacieśnienia współpracy z istniejącymi, a to może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży ich produktów. Platforma umożliwi automatyczne tworzenie ofert i przekazywanie ich swoim kontrahentom. To z kolei wpłynie na oszczędność czasu i zapewni dostępność do aktualnej oferty. Korzystający z platformy będą mieli możliwość dotarcia do materiałów zwiększających atrakcyjność produktu dla klienta końcowego, to z kolei przełoży się na wzrost zamówień i ilość transakcji, a w efekcie do wzrostu zysków, zarówno przez producentów wytwarzających wartościowe materiały, jak również hurtowników i detalistów.

Nad stworzeniem projektu pn. „Platforma e-usługowa autoryzująca i wspierająca procesy marketingowe i handlowe pomiędzy producentami, hurtownikami i detalistami” w ciągu dwóch lat pracowało ośmiu specjalistów. Jego pomysłodawcą był Rafał Oleksiak, absolwent Politechniki Wrocławskiej i Elektronicznych Zakładów Naukowych. Posiada on wieloletnie doświadczenie w branży IT, które zdobył między inni pracując jako projektant- programista, a później menadżer projektów informatycznych w Lukas Banku. On także od początku kierował pracami nad projektem.

- Zrealizowanie tak zaawansowanego technologicznie i funkcjonalnie projektu, jakim jest stworzenie platformy Olenova, okazało się być nie lada wyzwaniem. Podjąłem się tego zadania, gdyż od wielu lat interesowałem się handlem i marketingiem Internetowym. Z drugiej strony dotychczasowe doświadczenie pozwoliło mi w praktyce poznać wszystkie etapy tworzenia oprogramowania i zarządzania projektem informatycznym, co okazało się kluczowe w realizacji kolejnych etapów projektu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że potrzebuję w życiu nowych wyzwań, których realizacja sprawia mi wiele satysfakcji i dostarcza energii. Dzięki temu mogę zaspokajać ogromną potrzebę rozwoju osobistego, poznawać kolejne obszary związane nie tylko z informatyką i zarządzaniem projektami, i w efekcie tworzyć coś nowego, wartościowego i niepowtarzalnego, czym mam nadzieję okaże się platforma Olenova.

Prezes spółki Olesoft nie ukrywa zadowolenia, że firma jest na finiszu realizowanego projektu i dodaje, że jego zespół pracuje już nad dalszym udoskonaleniem platformy, zgodnie z sugestiami i potrzebami obecnych i przyszłych kontrahentów. W planach jest między innymi ekspansja na europejskie rynki i przygotowanie różnych wersji językowych platformy.

Jak najszybszym uruchomieniem platformy Olenova zainteresowane jest również znaczne grono producentów, hurtowników i detalistów. I nic dziwnego. Dzięki wykorzystaniu platformy będą oni mogli usprawnić swoją pracę oraz osiągnąć wymierne efekty ekonomiczne. Producenci korzystający z platformy nie będą już musieli za każdym razem wysyłać setki ofert do swoich partnerów handlowych. Wystarczy, że zamieszczą je na platformie, a tym samym zaoszczędzą na czasie.

Rafał Oleksiak: -Oferty takie będzie można systematyczne aktualizować, dodawać do nich zdjęcia, opisy, specyfikacje, instrukcje, filmy promocyjne i reklamowe oraz inne pliki tekstowe i multimedialne, których dostępność powinna przekładać się na wzrost zainteresowania produktem u potencjalnego klienta i w efekcie skłonić go do wyboru tego, a nie innego produktu.

Platforma Olenova, dzięki zautomatyzowanemu procesowi wymiany informacji, znacznie ułatwi pracę także hurtownikom, którzy będą mieli możliwość zaimportowania oferty producenta, a następnie dostosowania jej do swoich potrzeb i dodać do swojej oferty.

Podobne korzyści czerpać będą detaliści. Wykorzystując platformę Olenova w prosty sposób dotrą do producentów i hurtowników, oferujących wytwarzane produkty oraz zautomatyzują cały proces wymiany danych i plików. W tym celu wystarczy, że uzyskają dostęp do ofert przygotowanych przez ich dostawców, stworzą własną ofertę na podstawie ofert, do których mają dostęp oraz zsynchronizują dane z przygotowanej oferty z danymi już obecnymi w ich sklepie.

- Detaliści mogą nam także zlecić założenie sklepu Internetowego, zintegrowanego z platformą, który my możemy wypełnić bogatą ofertą wielu dostawców.

Najważniejszą jednak korzyścią zarówno dla producentów, jak również hurtowników i detalistów, wykorzystujących naszą platformę, będzie możliwość skupienia się na najważniejszym, czyli na handlu – podsumowuje prezes Rafał Oleksiak.

Kliknij by zobaczyć więcej