"Do końca 2012 roku nastąpi wymiana oznakowania w 500 oddziałach oraz 1.880 bankomatów, które są zlokalizowane poza oddziałami. Pozostałe 500 oddziałów otrzyma nowe barwy do końca 2013 roku"- powiedział wiceprezes Marian Wężyński podczas konferencji prasowej.
"W tym roku nakłady na rebranding wyniosą ok. 20 mln zł, w przyszłym podobnie" - dodał.
Zmiana logo będzie wsparta kampanią informacyjną trwającą podczas Euro 2012. Szacowane koszty na ten cel to 10 mln zł. Bank podkreśla, że skojarzenie z logotypem głównego akcjonariusza pozwala na pełne wykorzystanie znaczącego zaangażowania UniCredit w sponsoring Ligii Mistrzów. "W nowych biało-czerwonych barwach chcemy być jeszcze bardziej dynamiczni, nowocześni, innowacyjni i osiągnąć nowy poziom konkurencyjności" - powiedział prezes Luigi Lovaglio.
Żubr pozostanie - ale nie w logo
"Żubr pozostaje, to część naszej historii. Mamy ten znak wpisany niejako w DNA. Motyw żubra będzie wykorzystywany w produktach bankowości detalicznej, w komunikacji marketingowej oraz w działalności społecznej banku" - dodał prezes.
Z okazji Euro 2012 bank przygotował specjalne karty prepaidowe, zindywidualizowane dla czterech miast - gospodarzy. Bank szacuje, że podczas mistrzostw sprzeda kilkaset tysięcy takich kart. Pekao podał, że zaangażowanie banku w finansowanie projektów związanych z mistrzostwami Euro 2012 w miastach będących gospodarzami sięga ok. 4 mld zł.