Chodzi o odcinek o długości 17,6 km z Pruszkowa do granicy między gminami Grodzisk Mazowiecki a Jaktorów. Umowę o wartości 643,5 mln zł podpisano we wrześniu 2009 r., a prace budowlane ruszyły w 2010 r.
W niedzielę odcinek udostępniono kierowcom. "Na razie droga otwarta jest do węzła Grodzisk, a reszta odcinka czeka, aż zostanie udostępniony kolejny fragment budowany przez Bogl a Krysl" - wyjaśnił Sińczuk.
Wyjaśnił, że Strabag zakończył już roboty przy samej autostradzie, zostały tylko prace wykończeniowe. Wśród rzeczy, które zostały jeszcze do zrobienia, wymienił: uzupełnienie ekranów dźwiękoszczelnych, wykończenie ogrodzeń czy dokończenie naprawy dróg lokalnych zniszczonych podczas budowy.
"Termin kontraktowy na zakończenie prac mamy wyznaczony na 5 czerwca. Do tego czasu zakończymy wszystkie prace. Po 5 czerwca już nas tu nie będzie" - powiedział Sińczuk, wskazując na plac budowy. Mimo udostępnienia trasy kierowcom wzdłuż autostrady wciąż gdzieniegdzie widać jeszcze pracujące ekipy.
Budowa odcinka trwała niecałe dwa lata. Jak wyjaśniał Sińczuk, początkowo wykonawca miał kłopoty z wysokimi wodami gruntowymi. "Nawet po najmniejszym deszczu woda nie mieściła się w rowach i rzeczkach" - powiedział. Dodał, że trzeba było osuszać grunt.
Przy budowie pracowało średnio 700 pracowników jednocześnie, a w szczytowych momentach było ich nawet ok. 1 tys. Poza autostradą na odcinku powstało 25 obiektów mostowych i 54 przepusty dla zwierząt.
Odcinek D to drugi po budowanym przez Budimex odcinku E, który został oddany do użytku w ostatnich kilku dniach. Pozostałe wciąż nieoddane fragmenty A2 od Strykowa do Konotopy to odcinki: A - 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa), B - 16,9 km (Bolimów - granica woj. łódzkiego), C - 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego).