"W najbliższym czasie, czyli w perspektywie dwóch-trzech kwartałów, z pewnością nie" - powiedział dyrektor marki, mediów i komunikacji Grupy TP Paweł Patkowski, zapytany, czy rebranding pozwoli na zmniejszenie budżetu reklamowego grupy w stosunku do stanu obecnego.

Wyjaśnił, że choć grupa będzie promować tylko jedną markę (Orange), to nie rezygnuje z żadnych produktów. O tym, jak będzie się kształtować budżet marketingowy grupy w przyszłości, zadecyduje sytuacja na rynku.

Pod koniec marca TPSA poinformowała, że wprowadzi markę Orange jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 roku.

Orange Brand Services Limited pokryje 100% kosztów związanych ze zmianą marki

Opłaty licencyjne wyniosą 1,6% przychodów objętych rebrandingiem, z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych. Zarząd spółki podjął decyzję dotyczącą używania marki Orange do oznaczenia wszystkich produktów oferowanych przez TPSA.

Orange - nowa marka TP

Orange - nowa marka TP

źródło: Bloomberg

Przedstawiciele spółki deklarują, że rebranding może umożliwić innego rodzaju oszczędności. "Przykładem takich możliwych oszczędności może być wspólne wysyłanie faktur" - powiedział dziennikarzom dyrektor rozwoju produktów i kontentu grupy TPSA Krzysztof Sieczkowski.

W 2011 roku TPSA miała 1.917 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 107 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 14.922 mln zł wobec 15.715 mln zł.