Użytkownicy z mobilnym dostępem do Internetu poświęcają na swoje gadżety 27 proc. czasu przeznaczonego na kontakt z mediami, podczas gdy oglądanie telewizji zajmuje im 22 proc. czasu, a 32 proc. czasu spędzają w sieci – cytuje rezultaty badań portal advanced-tlevision com.
InMobi sugeruje, że posiadacze mobilnych urządzeń dostrzegają wpływ reklam zamieszczanych w sieci na swoje konsumenckie zachowania i deklarują gotowość realizowania transakcji właśnie za ich pośrednictwem: trzy czwarte planuje je w ciągu następnego roku, a 42 proc. uważa, że mobilne reklamy prezentują dla nich coś nowego.
Do posługiwania się gadżetami z mobilnym dostępem do sieci przyczyniają się trzy główne czynniki, a mianowicie dostępność, łatwość w użyciu i zachowanie prywatności.
Media społecznościowe, rozrywka i wyszukiwanie to z kolei trzy główne sfery aktywności użytkowników urządzeń mobilnych. Zdaniem firmy InMobi ich popularność będzie dalej rosła w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Urządzenia mobilne definiują na nowo krajobraz mediów na całym świecie – konkluduje Naveen Telari, szef InMobi.