Już 70 proc. internautów robi w sieci zakupy. Ze swej kondycji coraz bardziej zadowolone są e-sklepy - informuje "Rzeczpospolita".

Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im Internet. Choć jego użytkownicy to ledwie nieco ponad 55 proc. obywateli, to w tej grupie już 70 proc. deklaruje, ze przynajmniej raz zrobiło zakupy online.

Z raportu firmy Gemius wynika, że najczęstsze powody takich decyzji to oszczędność pieniędzy oraz czasu, wskazane odpowiednio przez 38 proc. oraz 15 proc. ankietowanych, którzy kupują w sieci. Z kolei dla 17 proc. jest to możliwość nabycia produktów najwyższej jakości.

"Wartość sprzedanych przez nas usług turystycznych wyniosła w 2011 r. ponad 18 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku. Wycieczki kupione przez Internet stanowią 74 proc. Ludzie mają coraz mniej czasu, by chodzić po biurach i porównywać oferty turystyczne, dlatego coraz częściej korzystają z Internetu" - mówi Tomasz Kozikowski, prezes sieci biur turystycznych Ostatniemiejsca.pl.

Wraz z rosnącą popularnością e-zakupów poprawiają się też nastroje sklepów internetowych. "W większości pozytywnie oceniają swoją kondycję finansową i aktualną sytuację na rynku. Wiele z nich deklarowało zdecydowany lub umiarkowany wzrost zysków i obrotów" - mówi Krzysztof Łopuszyński z Gemius Polska. Z badania wynika, że w ciągu 12 miesięcy 74 proc. zanotowało wzrost przychodów, o ich spadku zaś mówi jedynie 13 proc.