Chodzi o kolejową łącznicę ze Służewca do podziemnej stacji pod terminalem lotniska Chopina - połączenie ma długość około 2 kilometrów. Podpisując umowę z wykonawcą robót w październiku 2009 r. przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że pierwsze pociągi pojadą na lotnisko jesienią 2011 r. Jeszcze w maju br. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił, że pasażerowie skorzystają z połączenia w grudniu.
Jak poinformował Dutkiewicz, wykonawca zapewnia, że zakończy zasadnicze prace budowlane do końca lutego. "Przesunięcie terminu zakończenia prac jest spowodowane nieterminowym rozpoczęciem przez wykonawcę robót związanych z tzw. przegłębieniem przepompowni" - poinformował rzecznik. Dodał, że PKP PLK dostarczyły wykonawcy kompletną dokumentację potrzebną do wykonania tych robót w lutym 2011 roku.
Po zakończeniu prac trzeba będzie jeszcze przeprowadzić odbiory techniczne i uzyskać niezbędne pozwolenia. Kolejarze zakładają, że uzyskają pozwolenia na użytkowanie obiektu do końca kwietnia 2012 roku. Dzięki temu połączenie na lotnisko ma być gotowe przed Euro 2012. Pasażerów do portu lotniczego na Okęciu chce wozić SKM - przewoźnik kupił 13 nowoczesnych pociągów, które mogą na raz zabrać około tysiąca pasażerów. Przejazd do centrum miasta zajmie ok. 20 minut. Póki linia nie będzie gotowa, pociągi będą jeździły na innych trasach.
Według pierwszego harmonogramu, łącznik między przystankiem kolejowym Służewiec a gotową już stacją na lotnisku miał być ukończony w 2005 r. Opóźnienie było spowodowane przez czeską spółkę Sudop, która przygotowywała projekt tunelu, którym przebiegną tory. Miało jej to zająć sześć miesięcy, ale nie udało się skończyć przez dwa lata. Po tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe odebrały firmie to zlecenie. (PAP)