Diesel już nigdy nie będzie tańszy niż benzyna

autor: Łukasz Bąk, Michał Duszczyk08.11.2011, 06:09; Aktualizacja: 16.11.2011, 13:03

Diesel ciągle drożeje, a koncerny rozkładają w czasie przyszłoroczny wzrost akcyzy. Nie chcą 1 stycznia zszokować kierowców.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (30)

  • republikanin(2011-11-08 07:26) Zgłoś naruszenie 10

    Bajki Mnie też wzrosło utrzymanie DZIECI i CO gnidy jedne. Postuluję za prcę z moich dzieci nie do ZUS tylko na moją starość TAK POwinno byż

    Odpowiedz
  • studencik co emigruje za chlebem(2011-11-08 07:49) Zgłoś naruszenie 00

    w Niemczech ON kosztuje 1.44 Euro = 6,27 zł
    benzyna 1,50 Euro = 6,54 zł
    benzyna (lepsza ala Verva) 1.60 Euro = 6,97

    te ceny rozumiem bo zarabia się tam od 1500 Euro wzwyż (i do tego paliwo jakościowo lepsze niż u nas)

    a w POlsce???

    żenada!!! złodzieje!!!

    Odpowiedz
  • Glosujcie na nas - barany ! Hasla PO,SLD,PSL(PRL)(2011-11-08 08:03) Zgłoś naruszenie 00

    Glosujcie nadal na totalitarny POtwor o nazwie jewropejska unia i na bandziorow PO,SLD,PSL (agentura PRL) i nie rozliczajcie ich,jak sami glosza haselka dla naiwnych "zostawmy przeszlosc,idzmy do przodu",tylko ze bandziory ida do przodu rewelacyjnie,a za soba ciagna zaciskajac POwrozy naiwnym baranom !

    Odpowiedz
  • Żyjący w niemczech(2011-11-08 08:07) Zgłoś naruszenie 00

    Niestet, ale 1500 euro, to na pograniczu śmierci głodowej... Jak u nas . Koszty życia da team o wiele wyższe i... Jest top adekwatna kwota do polskich 1500 pln

    Odpowiedz
  • stan(2011-11-08 09:33) Zgłoś naruszenie 00

    zachciało się unii to teraz na doi jak się tylko da w imię prawa i poprawy życia społecznego a społeczeństwo głupie płaci i się jeszcze z tego cieszy ze jest w unii

    Odpowiedz
  • To bez znaczenia(2011-11-08 09:47) Zgłoś naruszenie 00

    Diesel ma większa moc i moment obrotowy.

    Dla mnie może zdrożeć nawet i o 100% a i tak nigdy nie kupie samochodu benzynowego.

    A LPG sie brzydzę...

    Odpowiedz
  • Zyjący w niemczech(2011-11-08 09:51) Zgłoś naruszenie 00

    A kto zarabia 1500 Euro...Biedota i ci co mają 2 lewe ręce.

    Prąd w niemczech tańszy o 20% od Polski. Gaz podobnie. Mieszkania tańsze. Żywność tańsza. Polski cement o połowę tańszy niż w Polsce.

    Odpowiedz
  • wjw(2011-11-08 10:56) Zgłoś naruszenie 00

    Ja wiedziałem, że tak będzie. Aha! Aha! Aha!
    Drugiego tak "przyjaznego" państwa to ze świecą szukać.

    Odpowiedz
  • ptr(2011-11-08 11:30) Zgłoś naruszenie 00

    Prąd w Niemczech jest około dwa i pół raza droższy niż w Polsce, nie tańszy. Jeśli zaś liczysz ceny względem zarobków, to napisz o tym, żeby nie wprowadzać ludzi w błąd.

    Odpowiedz
  • Pytanie(2011-11-08 11:39) Zgłoś naruszenie 00

    Czy ktoś wie jakie jest uzasadnienie Unii , aby olej napędowy był droższy niż benzyna ???

    Produkcja oleju jest zdecydowanie tańsza.
    Na cenę końcową znaczący wpływ mają podatki , akcyza i marże..

    Odpowiedz
  • wilk(2011-11-08 12:08) Zgłoś naruszenie 00

    "Diesel już nigdy nie będzie tańszy niż benzyna"-pewnie a co,klekoty,smrud,smrud,smrud,zatruwają powietrze a coraz ich więcej,może rząd powinien dolać oliwy do ognia i ostudzić zapał kierowców i podnieść poprzeczke wyżej

    Odpowiedz
  • jan(2011-11-08 17:07) Zgłoś naruszenie 00

    banda zlodziei

    Odpowiedz
  • antypajac(2011-11-08 17:59) Zgłoś naruszenie 00

    do PTR. Kolego nie pajacuj tylko poczytaj fachowej prasy. Prąd w Polsce jest bardzo drogi i różnice w cenie między Niemcami a Polską to gorsze...bez odniesienia do zarobków.
    Ps. Poza tym w DE ceny znacznej ilości artykułów są niższe...a jakość i wydajność tych artykułów o niebo wyższa. Przykłady chemia, słodycze itp. Jakość paliwa również inna niż w Macierzy.

    Odpowiedz
  • Kurt(2011-11-08 18:20) Zgłoś naruszenie 00

    Za 1500 Euro miesięcznie da się o wiele lepiej żyć w Niemczech niż w Polsce za 1500 zł.800-900 Euro mieszkanie z opłatami,a w Polsce?!500 zł miesięcznie sam wynajem.Co tu porównywać?

    Odpowiedz
  • jacek(2011-11-08 18:36) Zgłoś naruszenie 00

    Niegdyś cyckano naród twierdząc że to przez Moskwę a teraz wszytko przez Brukselę . Wniosek : do czego nam potrzebny do utrzymywania rząd ,zlikwidować to zaoszczędzimy parę milionów złotych rocznie , będzie na tańszy olej.
    Kos wyżej pisał że diesel smrodzi a benzynowe to wydzielają zapach fiołków alpejskich ? to dopiero smrody jak jedziesz za takim to oddychasz spalinami i niebieskim dymem.

    Odpowiedz
  • wojtek(2011-11-08 21:17) Zgłoś naruszenie 00

    a dlaczego gp nie napisze,że to przez nauczycieli...tylko niech właściciele diesli nie zaczną popełniać samobójstw bo to pewnie tez będzie przez nauczycieli...

    Odpowiedz
  • Obserwator(2011-11-09 00:08) Zgłoś naruszenie 01

    Pan autor pisze że wzrost cen paliw dotyczy całego świata. obserwuję od roku ceny benzyny w USA. Na początku roku 3,25 dolara za galon (3,78 litra), teraz 3,09 dolara za galon. To fakty. Taki kryzys w Ameryce która spokojnie z oddali kieruje światem.

    Odpowiedz
  • max1959(2011-11-09 00:57) Zgłoś naruszenie 00

    *********** Hipolicie.

    Odpowiedz
  • grzesiek(2011-11-09 06:41) Zgłoś naruszenie 00

    Na większości stacji 8.11.2011.benzyna była po 5,29 zł.
    Jeżeli marża miałaby wynosić 35 groszy na litrze , ja twierdzi autor artykułu, to 23 procent zabiera z tego rząd w postaci vat-u, więc stacyjnikowi zostałoby 6,7 procent, z tego ok 1,8 procent zabierze operator kart płatniczych.
    Zostawałoby więc 6,7-1,8=4,9 procenta.
    Jeżeli to dużo, to niech autor artykułu postawi własna stację, na której bedzie mógł sprzedawać paliwo nawet za darmo

    Odpowiedz
  • grzesiek(2011-11-09 07:15) Zgłoś naruszenie 00

    Przepraszam, ale muszę skorygować własne wyliczenia.
    35 groszy minus 23 procent vatu, minus 1,8 procenta z 5,49zł za obsługę karty, to zostaje ok.18 groszy t.j. 3,3 procenta. Dużo?
    Na te 3,3 procenta łasi się rząd i wymyśla coraz to nowe koszty pod pozorem dostosowywania przepisów do wymogów unijnych.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane