DB Schenker, która jest największym na Wyspach operatorem kolejowych przewozów towarowych, poinformowała, że transporty - zaplanowane na razie jeden raz w tygodniu - będą realizowane nocami na szybkiej magistrali kolejowej, High Speed One. To jedyna w Wielkiej Brytanii linia, która przebiega pod dostatecznie wysokimi mostami i przez wystarczająco szerokie tunele, aby mogły pomieścić większe pociągi używane na kontynencie europejskim – relacjonuje dziennik „Financial Times”.
Usługa jest adresowana do detalistów, dystrybutorów żywności oraz przemysłu motoryzacyjnego. W przewozach między obu krajami branże te korzystają dotąd głownie z transportu kołowego dużych ciężarówek, TIR-ów.
DB Schenker podkreśla, że użycie większych pociągów pozwoli na to, aby kontenery mogły pomieścić dwie palety towarów, ładowane jedna na drugą. Stosowane na Wyspach mniejsze kontenery nadają się do przewozu tylko jednej palety, co oznacza marnotrawstwo przestrzeni.