Amerykański potentat z Doliny Krzemowej w ciągu trzech miesięcy ulokuje na rynku 19,1 mln telefonów i 12,5 mln iPadów – wynika z szacunków Mike’a Abramsky’ego, analityka RBC Capital Markets. Przed rokiem w tym samym okresie firma sprzedała 14,1 mln iPhone’ów i 4,19 mln tabletów iPad.
Dla kontrastu, producenci komputerów osobistych i ich kooperanci, nie mają powodów do zadowolenia. Firma badawcza Researcher Gartner obcięła w zeszłym tygodniu swoje prognozy sprzedaży pecetów w 2011 roku twierdząc, że ich dostawy wzrosną jedynie 3,9 proc. zamiast zakładanych wcześniej 9,3 proc.
Apple, którego sprzedaż w zeszłym roku podskoczyła o 52 proc., ma pod koniec października zaprezentować najnowszą wersję swego smartfonu, iPhone5. Na amerykańskim rynku zwiększy się dostępnych mobilnych gadżetów koncernu, gdyż firma rozeszy swoją współpracę o kolejnego operatora, Sprint Nextel.
Producent iPhone i iPada zapowieda także ekspansję w Chinach, gdzie jego sprzedaż w ostatnim kwartale wzrosła sześciokrotnie. Zaplanowano także otwarcie nowych firmowych salonów w Państwie Środka.