Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma n szykują się do jesiennej ofensywy. Zdaniem analityków do końca roku mogą one przejąć nawet 400 tys. – 500 tys. klientów. Operatorzy szykują w tym celu promocje i nowe oferty.
Choć rynek płatnej telewizji rośnie, jest coraz bliższy nasycenia. Z takiego przekazu korzysta dziś 72 proc. gospodarstw domowych.
– Przez najbliższe trzy lata będzie jeszcze do zdobycia około 1 mln klientów – mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
By jak najwięcej z nich trafiło do platform, a nie operatorów kablowych i darmowej oferty telewizji cyfrowej, Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma n szykują się do jesiennej ofensywy. Zdaniem analityków do końca roku mogą one przejąć nawet 400 tys. – 500 tys. klientów. Operatorzy szykują w tym celu promocje i nowe oferty.
Cyfrowy Polsat w ostatnich miesiącach roku postawi na sprzedaż ofert wiązanych na jednym rachunku: oprócz telewizji, także telefonii komórkowej oraz wprowadzonej właśnie na rynek oferty szybkiego internetu LTE, pozwalającego na prędkość do 100 Mb/s. – Tylko jedna trzecia klientów korzysta z usług zintegrowanych, będzie ich więcej – mówił wczoraj Dominik Libicki, dodając, że kierowany przez niego operator ma już ponad 3,5 mln klientów.
Libicki ogłosił nową strategię: po przejęciu telewizji Polsat operator ma być liderem rynku rozrywki w Polsce. Zdaniem Łukasza Wachełko, analityka Deutsche Banku, spółka ma szanse na zebranie największej liczby klientów w ostatnim kwartale tego roku. – Można szacować, że w sumie w drugiej połowie roku będzie to między 300 tys. a 350 tys. abonentów – mówi „DGP”. W takiej sytuacji CP skończyłby rok z ponad 3,8 mln klientów.
Do 900 tys. z obecnych 826 tys. liczbę klientów zwiększyć chce platforna n, należąca do Grupy TVN. Operator liczy na wzrost sprzedaży dzięki współpracy z Telekomunikacją Polską, wraz z którą oferuje klientom dostęp do internetu operatora.
Analitycy podkreślają, że w najtrudniejszej sytuacji może być Cyfra+, która nie ma na razie oferty internetowej. Szef Cyfrowego Polsatu przyznaje, że 65 proc. jego nowych klientów to osoby pozyskani od konkurencji. Część z nich pochodzi od Cyfry+. Ta zapowiada jednak kontrofensywę. – Intensywne prace nad jesienną, bogatszą ofertą cały czas trwają. Zakończyliśmy kolejne badania i w oparciu o nie szykujemy wiele atrakcyjnych nowości, zarówno dotyczących samego produktu, jak i oferty komercyjnej. Szczegóły ogłosimy w najbliższym czasie – mówi Agatha Slaby, rzecznik Cyfry+.
Łukasz Wachełko podkreśla, że operatorzy mają wciąż spore pole do wzrostu. W przeciwieństwie do operatorów telekomunikacyjnych, których przychody spadają, platformom udaje się zwiększać przychody: m.in. dzięki usługom dodanym, takim jak VOD, multiroom, dekodery HD czy PVR. – Na rynkach europejskich średni przychód od abonenta wciąż jest trzy razy wyższy niż w Polsce. To potencjał do wzrostu – mówi Wachełko.
Operatorzy nie boją się, że stracą klientów na rzecz startującej naziemnej telewizji cyfrowej. – Jej oferta jest za słaba, by nam zagrozić – mówi Libicki.
Komentarze (10)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszekanaly tematyczne rules!!!
Mnie jak i wielu użytkowników telewizji satelitarnej nie interesują kanały TVP z marnymi serialikami polskimi, Polsaty i TVN-y z powtórkami, ale kanały tematyczne - Discovery, FOX, AXN, National Geographic, BBC itd.
dlaczego nie ma konkurencji z kablówką?
Operatorzy platform bójcie się - DVB-T wreszcie (mimo waszych celowych zabiegów) ruszyło, co prawda z połową mocy przerobowych i harmonogram dzięki waszym zagrywkom jest rozwalony w czasie - ale tu i ówdzie ludzie już mają dostęp do całej oferty kanałów w cyfrowej jakości naziemnie.
Chętnym wiedzy co i jak polecam stronki:
http://www.ntc.info.pl/
http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cyfrowa-dvb-t
obecnie w prawie całym kraju nadają Polsat, TVN, TVN7, 4, TV Puls, TV Puls2 (plansza testowa), 6, Polsat Sport Info. Teraz mają uruchamiać (niestety tylko w części kraju) nadawanie TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Historia, TVP Kultura (98% terytorium do kwietnia 2014)
W przyszłości po wyłączeniu analogu pojawią się i inne kanały.
nie dajcie się wycyckać z kasy za coś co i tak jest nadawane, a reszta to chłam powtórkowy, płacić ciężką kasę za w zasadzie kilka kanałów - czy to ma sens ? Większość klientów najtańszych pakietów (a jest ich spora grupa) kupuje je po to by mieć dostęp do TVP1,2, Info, Polsatu i TVNu - reszta kanałów ich nie interesuje...
Chcą mieć klientów - niech obniżą ceny ...