Japoński gigant elektroniczny Sony, zamierza dokonać gruntownych zmian w działalności związanej z produkcją telewizorów - podaje advanced-television.com
Konsumenci w Ameryce Północnej i Europie nie kupują dostatecznej ilości odbiorników TV z najwyższej półki.
Koncern zredukował prognozę rocznej sprzedaży tych telewizorów z 22 mln do 19 mln egzemplarzy. Część analityków nie wyklucza konieczności wyzbycia się przez Sony całego segmentu TV i zgromadzenia oszczędności w obliczu planowanych strat planowanych na miliard dolarów w skali roku. Kierownictwo koncernu temu zaprzecza.
Koncern sprzedał już fabryki na Słowacji i uzgodnił sprzedaż zakładu w Barcelonie. Sony pozbyło się także 90 proc. największej fabryki w USA, sprzedając ją tajwańskiemu Hon Hai Precision Industries.
Panasonic, największy rywal Sony, także odnotowuje straty. Sony, które w 2005 roku, było warte ponad 100 mld dolarów, dzisiaj jest wyceniane na zaledwie 25 mld dolarów., czyli mniej niż jedną czwartą wartości rynkowej innego rywala, południowokoreańskiego Samsunga.