Umowa o współpracy, zawarta na 15 lat z możliwością przedłużenia, pozwoli operatorom zmniejszyć liczbę posiadanych stacji bazowych z obecnych 13,4 tys. do 10 tys. Zlikwidowane zostaną te, które się duplikują. W ten sposób operatorzy obniżą koszty nawet o 29 proc., dzięki czemu przyspieszone zostaną inwestycje w technologiczny rozwój posiadanej sieci. Wdrożenie wszystkich rozwiązań trwać ma do 2014 roku, ale pierwsze efekty dla klientów mają być widoczne już w pierwszej połowie 2012 r. w wybranych rejonach kraju.

– Będzie to polepszenie zasięgu i jakości sieci oraz dostęp do najnowszych technologii – podkreśla Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile. – W praktyce zapewnimy klientom dostęp do dobrych jakościowo usług na terenie całego kraju. To da nam przewagę konkurencyjną na coraz bardziej wymagającym i konsolidującym się rynku – dodaje Maciej Witucki, prezes Grupy TP, do której należy Orange.

Obie strony zapewniają, że pozostaną właścicielami swoich elementów sieci i częstotliwości, a nadal konkurować będą pod dotychczasowymi markami.

T-Mobile wczoraj został tytularnym sponsorem Ekstraklasy. Prawo do używania znaku graficznego T-Mobile Ekstraklasa może kosztować rocznie 10 – 14 mln zł. Około 10 mln zł rocznie za sponsoring Ekstraklasy płacił wcześniej Orange.