Polski rynek reklamy nie może się rozpędzić. Według prognoz analityków domu mediowego ZenithOptimedia w 2011 r. nakłady firm na promocję wzrosną o 2,4 proc. w stosunku do poprzedniego. Branża liczyła na 5 proc. – Największy wpływ na dynamikę wzrostu będą miały inwestycje w internecie i telewizji
Internet to najbardziej rozwijające się medium pod względem reklamy i ten trend długo się utrzyma – mówi Jakub Potrzebowski, prezes ZenithOptimedia Group Polska.
Sieć wzrośnie o 15,4 proc. Telewizja wolniej – o 2,6 proc., ale dodatni wynik uratują szybko rosnące kanały tematyczne. Potrzebowski podkreśla, że wzrost zaliczą także stabilizujące się rynki reklamy w kinie oraz radiu, odpowiednio o 5,8 proc. oraz 5,3 proc. Spadków nie uniknie prasa. – Magazyny stracą 6,1 proc., dzienniki 8,1 proc., a reklama zewnętrzna 2,9 proc. – dodaje Potrzebowski. ZOG znaczącej poprawy sytuacji na rynku spodziewa się dopiero w 2012 r. dzięki Euro 2012 – jego wartość ma wzrosnąć o 5,6 proc.