McLaren Group planuje wydać 1 mld dolarów na budowę i marketing serii samochodów sportowych, żeby stawić czoła konkurencyjnym modelom Ferrari i Lamborghini.

Brytyjska firma zamierza w najbliższych latach wprowadzić na rynek 13 nowych modeli i ich wersji – powiedział Bloombergowi dyrektor zarządzający McLaren Automotive, Antony Sheriff.

McLaren, którego zespól uzyskuje najlepsze wyniki w wyścigach Formuły 1. zaraz po Ferrari, otworzył wczoraj w Londynie salon dealerski w prestiżowym kondominium One Hyde Park w celu zwiększenia sprzedaży samochodów. Producent planuje uruchomienie 35. salonów na całym świecie w tym roku, w tym dziewięciu w USA, gdzie jest największy rynek na samochody luksusowe.
Na rozwój i budowę swego auta MP4-12C, które osiąga prędkość 200 mil na godzinę (320 km/godz) McLaren wydał już około 320 mln dolarów. W zeszłym miesiącu firma zaprezentowała terenową wersję auta, które będzie kosztować 310 tys. funtów (500 tys. dolarów).

Prezes firmy Ron Dennis powiedział, że zamierza sprzedać do 47 proc. udziałów w McLaren Automtive do końca w celu redukcji zadłużenia. W ciągu pięciu lat firma chce zwiększyć przychody do kwoty 1 mld funtów.