Twórcy badania zebrali dane z 29 firm spośród 34 zrzeszonych w ZFPR. To nie wszystkie agencje PR działające w Polsce, ale związek zrzesza największe firmy oferujące najważniejsze usługi na tym rynku: zarządzanie wizerunkiem, PR kryzysowy, organizacje konferencji oraz ePR. Tak więc ranking pokazuje rzeczywiście największe podmioty na tym rynku. Pod względem liczby pracowników największa okazała się Grupa Ciszewski zatrudniająca 56 osób (33 na etacie). Powyżej 40 osób zatrudniają również Partner of Promotion (55 osób) i Euro RSCG (45 pracowników).

Audyt jest też dowodem na poprawę sytuacji finansowej w branży PR. Po trudnym 2009 roku widać ożywienie. Według szacunków Liberty Group cały rynek w 2009 r. wart był w Polsce 360 mln zł, w 2010 r. jego wartość wzrosła do 415 mln zł, a w tym ma osiągnąć nawet ponad 470 mln zł obrotów.

sylv