Akcje podrożały o 13,84 dolarów do 38,84 dolarów za jeden papier. Rosyjska spólka z Moskwy sprzedała w sumie 52,2 akcji, które stanowią 16,2 proc. jej udziałów. Z rynku sciągnięto 1,3 mld dolarów, dzięki czemu debiut Yandex stał się największym w tym roku spośród firm technologicznych. Wartość rynkowa rosyjskiej wyszukiwarki sięga teraz 8 mld dolarów – relacjonuje agencja Bloomberg.
Analitycy zwracają uwagę, że Yandex zaoferował w USA swoje akcje w cenie przeszło dwukrotnie wyższej od ceny walorów koncernu Google skalkulowanej w odniesieniu do zysków. Była ona 23 razy większa od zysku spółki prognozowanego na przyszły rok. Tymczasem wycena papierów Google tylko 13 razy przekracza wielkość zysków spodziewanych w 2012 roku.
Yandex jest szóstą największą wyszukiwarką internetową na świecie ze względu na liczbę wyszukiwań. Należy do niej 65 proc. rosyjskiego rynku, podczas gdy na Google przypada 22 proc., na rosyjską stronę Mail.ru – 7 proc. rynku.
Większość przychodów firmy zarejestrowanej w Hadze (Holandia) pochodzi z reklam. Rynek reklamy internetowej w Rosji wzrósł o 51 proc. w roku 2010 w porównaniu z rokiem 2008, osiągając wartość 3,89 mld rubli. „Mamy olbrzymi potencjał wzrostu” – powiedział Arkadij Wolozh, jeden z założycieli Yandeksu i jego obecny dyrektor zarządzający – „Wartość rynku reklamowego w Rosji powinna się potroić w ciągu kilku najbliższych lat, a mamy jeszcze sąsiednie rynki” – dodaje Wolozh.