Polacy wydali w ubiegłym roku na zakupy w sieci kilkanaście mld zł, a w tym roku kwota ta wzrośnie o kolejne kilkadziesiąt procent. Kupione towary ktoś musi dostarczyć. Poczta Polska i jej prywatni konkurenci widzą swoją przyszłość na rynku e-handlu.
By wysłać przesyłkę przez internet, właściciele internetowych sklepów kilka lat temu musieli się sporo namęczyć. Do wyboru mieli ofertę Poczty Polskiej, słabo jeszcze dostępne usługi kurierów lub dopiero raczkujące oferty prywatnych operatorów. A klient musiał stać w długiej kolejce, by odebrać kupiony towar. Dziś handlujący i kupujący nie muszą się martwić o dostawę, bo operatorzy zabijają się o ich zlecenia.
Najbardziej zacięta walka o rynek toczy się między Pocztą Polską, narodowym operatorem, z usług którego korzysta większość e-sklepów i klientów, zwłaszcza tych, którzy przesyłają mniejsze i łatwiejsze w dostawie towary, a InPost, największą prywatną pocztą, która stale pozyskuje nowych klientów.
Pozostało
83%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama