Hans-Joerg Grundmann z Siemensa podkreślił z kolei, że dzięki współpracy z nowosądeckim Newagiem, część wagonów będzie montowana w Polsce. Z 35 zamówionych składów tylko pierwsze 10 ma być składana w Wiedniu, później produkcja będzie przeniesiona do Polski. Newag będzie również uczestniczył w serwisowaniu wagonów.

Podczas konferencji podkreślono także, że nowe pociągi mogą być poddawane obowiązkowym przeglądom technicznym znacznie rzadziej niż jeżdżące obecnie. Rosyjskie wagony muszą być kontrolowane co 20 godzin, a pociągi Alstomu - co 14 dni. W przypadku Inspiro przeglądy mają odbywać się co 32 tys. km, czyli w przypadku I linii metra - co 3 miesiące.

Wartość podpisanej umowy to 1 mld 69 mln zł netto. Cena była głównym kryterium wyboru oferty, ale pod uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej (20 proc.), system utrzymania pojazdu (20 proc.), ekologia (8 proc.) oraz wydłużenie gwarancji powyżej 30 miesięcy (2 proc.). Konsorcjum Siemens i Newag otrzymało 100 pkt na 100 możliwych.

Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki (ma być gotowy na przełomie 2013 i 2014 r.), a pozostałe - pierwszą, istniejącą linię. Nowe pociągi będą różnić się od tych, które jeżdżą obecnie; będą jednoprzestrzenne, tzn. nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.

Zakup 20 z 35 składów, prace projektowe całej II linii metra oraz budowa jej centralnego odcinka mają być dofinansowane ze środków UE. Wniosek złożony przez ratusz w ub. r. opiewa na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł.