Walka o klientów firm telekomunikacyjnych przenosi się na sądowe sale. Prawnicy Telekomunikacji Polskiej pozwali właśnie jednego z przedstawicieli Telefonii Dialog za to, że podstępem próbował podebrać firmie klientkę w Iławie.
Handlowiec miał sfałszować podpis abonentki pod dokumentem rozwiązującym umowę z Telekomunikacją i zawierającym nową z Dialogiem.
– W skali sprzedaży prowadzonej przez Dialog tego typu przypadki są incydentalne – zapewnia Marta Pietranik-Pacuła, rzecznik prasowy Dialogu.
Jednak zdaniem szefów TP to tylko wierzchołek góry lodowej i zapowiadają rozprawę z nieuczciwą konkurencją.
– Nieustannie spotykamy się z nieuczciwymi praktykami przedstawicieli handlowych operatorów telekomunikacyjnych, którzy starają się w nieetyczny sposób doprowadzić do zawarcia umowy z naszymi klientami – mówi Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. korporacyjnych.
W ciągu ostatniego roku Telekomunikacja wysłała blisko sto skarg na nieuczciwych rywali do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prawnicy skierowali też blisko 60 wniosków do prokuratury o wszczęcie śledztwa w sprawie fałszowania podpisów.
O tym, że nie jest już abonentem Telekomunikacji Polskiej, Ryszard Łaskorzewski z Pruszkowa dowiedział się od przedstawiciela operatora, który zadzwonił do niego z pytaniem, dlaczego chce zrezygnować z usług firmy. – Podpisałem nową umowę, bo byłem przekonany, że Telekomunikacja chce mi obniżyć rachunek o 30 zł. Handlowcy mnie oszukali, bo w rzeczywistości reprezentowali firmę TelePolska – mówi Łaskorzewski.
Ale nie tylko Telekomunikacja Polska pada ofiarą nieuczciwych przedstawicieli handlowych. Nieetycznie działają także handlowcy TP.
– Sama interweniowałam w sprawie jednej z naszych klientek z woj. zachodniopomorskiego, którą przedstawiciel TP podstępem chciał przeciągnąć do swojej firmy – mówi Pietranik-Pacuła.
Firmy telekomunikacyjne będą coraz mocniej wyrywać sobie klientów, bo o nowych jest coraz trudniej. Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że telefon ma ponad 95 proc. Prawie 41 proc. ma zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy.
Jak zmienić operatora
Usługa przeniesienia numeru od połowy ubiegłego roku jest bezpłatna. W przypadku telefonu komórkowego operator ma na to 24 godziny. Załatwienie formalności związanych z wypowiedzeniem umowy można zlecić operatorowi, do którego abonent chce przenieść numer.