Brytyjska grupa prasowa Mecom, do której m.in. należy większościowy udział w Presspublice, wydawcy “Rzeczpospolitej”, jest zadowolona z tegorocznych prognoz rynkowych, gdyż nieco niższe przychody zostały zdyskontowane przez zdecydowaną kontrolę kosztów na rynku reklamowym.

Mecom jest właścicielem gazet i portali internetowych w Holandii, Danii, Norwegii i Polsce. Według grupy w trzecim kwartale będą utrzymywać się pozytywne trendy z pierwszego półrocza, przychody ze sprzedaży gazet wzrosły o 1 proc. – wynika z relacji Reutersa.

Sytuacja na rynku reklamowym jest zróżnicowana, rynek powraca do wzrostu w Norwegii, dalej jest słaby z Holandii z powodu niepewności politycznych i gospodarczych, natomiast nieznaczną poprawę odnotowuje się w Polsce i Danii.

W zeszłym miesiącu ze stanowiska szefa Mecomu, ustąpił założyciel grupy David Montgomery. Notowania spółki wzrosły o 20 proc., podnosząc wartość rynkową firmy do 285,3 mln funtów.

Prócz “Rzeczpospolitej” (oraz “Parkietu” i “Życia Warszawy”) do Mecomu w Polsce należą jeszcze 22 inne tytuły skupione w firmie Media Regionalne, przy czym połowa to gazety bezpłatne, a także 51 portali internetowych i 8 małych drukarni.