Zmiany w SKO mają zachęcić dzieci do oszczędzania. PKO BP zapowiada konkursy dla klas i akcję edukacyjną.
Zmiany w SKO mają zachęcić dzieci do oszczędzania. PKO BP zapowiada konkursy dla klas i akcję edukacyjną.
Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą IQS wynika, że 88 proc. dzieci w wieku 7 – 12 lat otrzymuje własne kieszonkowe, a 80 proc. z badanej grupy oszczędza. Zgodnie z prawem bankowym nie mogą one mieć jeszcze konta w banku, bo nawet to młodzieżowe można założyć dziecku, które ukończyło 13 lat. Dlatego PKO BP chce rozwijać szkolne kasy oszczędnościowe. Obecnie bank współpracuje z 2 tys. szkół, w których oszczędza prawie 140 tys. uczniów.
– Zamierzamy w najbliższym czasie wprowadzić wiele innowacyjnych zmian. Dzięki nim SKO staną się kompleksowym programem edukacji finansowej, uczącym najmłodszych oszczędzania i korzystania z bankowości – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.
Bank planuje wprowadzenie konkursów, w których nagradzane będą najlepsze kasy, uruchomienie platformy blogowej i akcję edukacyjną dla uczniów i ich nauczycieli.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama