Najnowszy raport (dane z sierpnia 2010 roku) wykazał, że w Polsce jest 17,8 mln użytkowników Internetu w wieku powyżej 15 lat, a większość z nich – aż 97 proc. (17,2 mln użytkowników) – odwiedza strony Google. Witryny MIH Limited przyciągnęły 14,2 mln użytkowników.
Na trzecim miejscu znalazł się portal społecznościowy Nasza Klasa (13,9 mln użytkowników), a w ślad za nim uplasował się Onet.pl (12 mln użytkowników) w ciągu miesiąca.
Wolf Allist, ekspert comScore ds. zagranicznych rynków twierdzi, że jest to raczej sytuacja wyjątkowa, bo na świecie dominują globalne marki internetowe. Zdecydowana przewaga polskich witryn w rankingu 20 wiodących stron internetowych, potwierdza istnienie wychowanych w Polsce „talentów technologicznych i innowacyjności tego rynku”.
Polacy liderem wyszukiwania w całej Europie
W sierpniu 2010 roku Europejczycy w wieku powyżej 15 lat przeprowadzili 41 mld operacji wyszukiwania w Internecie, co przeciętnie daje 116 wyszukiwań na jednego użytkownika. Ale na naszym kontynencie absolutnym liderem jest Polska z wynikiem 157 wyszukiwań na użytkownika, wyprzedzając Wielką Brytanię (144 wyszukiwania) i Finlandię (141).
Czołówka 20 stron internetowych w Polsce, sierpień 2010
Strona | Unikalni użytkownicy, w mln |
Użytkownicy ogółem | 17,811 |
17,238 | |
MIH Limited | 14,200 |
Nasza-Klasa.pl | 13,868 |
Grupa Onet.pl | 12,010 |
Wirtualna Polska | 11,845 |
Grupa o2 | 11,577 |
Wikimedia | 8,924 |
Agora | 8,406 |
Interia.pl | 8,286 |
Facebook.com | 7,578 |
AOL. | 6,351 |
Demotywatory.pl | 5,441 |
Chomikuj.PL | 5,213 |
VEVO | 4,322 |
Microsoft | 4,262 |
Filmweb.pl | 4,208 |
Zumi.pl | 3,601 |
Tekstowo.pl | 3,555 |
Infor.pl | 3,487 |
Peb.pl | 3,415 |
źródło: comScore Media Metrix
Wiodąca 10. krajów Europy wg. Liczby wyszukiwań na użytkownika, sierpień 2010
Kraj | Wyszukiwania (mld) | Wyszukiwania na użytkownika |
Europa | 41,064 | 116.3 |
Polska | 2,664 | 156.8 |
Wielka Brytania | 6,197 | 143.8 |
Finlandia | 433 | 140.8 |
Turcja | 2,901 | 138.3 |
Irlandia | 238 | 129.9 |
Belgia | 678 | 129.9 |
Francja | 5,181 | 129.4 |
Portugalia | 419 | 118.0 |
Włochy | 2,546 | 114.8 |
Szwecja | 611 | 112.3 |
źródło: comScore Media Metrix