Największy portal w polskim internecie, Onet, szykuje się do ofensywy. Na początku października w jego serwisie wideo na żądanie Vod.onet.pl pojawi się nowa oferta – miesięczny dostęp do wszystkich płatnych seriali i filmów w zamian za abonament. Opłata ma nie przekraczać 30 zł.

Za abonament

W pakiecie dostępnych będzie około 400 płatnych pozycji, wśród których są takie seriale jak „Przyjaciele” czy filmy „Matrix” i „Depresja gangstera”. Obecnie każdy z nich trzeba kupować osobno. Podobną strategię stosuje konkurent Onetu – należący do spółki Digital Partners serwis TVScreen.pl. Za jego pakiet filmowy, w którym można wybierać wśród ponad 70 tytułów, takich jak np. „Rewers” czy „Jeszcze dalej niż północ”, zapłacić trzeba 34,90 zł. Podobnie jak w Onecie przy filmach nie ma reklam.

To jednak nie koniec nowości. Serwisy wideo na żądanie poszerzają ofertę o programy telewizyjne. W ofercie Onetu oprócz materiałów TVN, BBC czy Discovery pojawiać się będą programy kolejnych zewnętrznych nadawców – według informacji „DGP” jednym z nich będzie w najbliższym czasie muzyczna stacja MTV.

TVScreen wprowadził z kolei do oferty programy telewizyjne takich kanałów, jak Disney i National Geographic. – Cały czas rozmawiamy z innymi. Zainteresowanie tymi ofertami rośnie bardzo dynamicznie, dlatego je rozbudowujemy – dodaje Marek Szklarz, rzecznik Digital Partners. W celu zwiększenia zasięgu zawiązał też partnerstwo z portalem Wirtualna Polska. Pakiet filmowy ma też internetowa telewizja Ipla należąca do Grupy Polsat, ale ta na razie każe sobie płacić za poszczególne filmy.