Carrefour, jedna z największych na świecie sieci detalicznych, obniża ceny, żeby przyciągnąć oszczędnych klientów na swych kluczowych rynkach w Europie Zachodniej.

Francuski detalista podał, że za pierwsze półrocze tego roku osiągnął zysk netto w kwocie 67 mln euro. Za ten sam okres zeszłego roku firma odnotowała straty w wysokości 48 mln euro.

Od czasu objęcia kierownictwa w spółce przez Larsa Olofssona, Carrefour stawia również na zwiększenie swego 40-proc. udziału we francuskim rynku.

Dzięki sprzedaży na poziomie przeszło 43,7 mld euro w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku, Carrefour umacnia się na pozycji drugiej największej sieci marketów na świecie pod względem osiąganych obrotów, plasując się zaraz z liderem, amerykańskim Wal-Martem.

Carrefour zastosował widełki cenowe bardziej zorientowane na domowe budżety oraz wprowadził u siebie punkty opieki nad dziećmi, żeby zachęcić klientów do odwiedzania sklepów. Firma zapewniła, że jest w trakcie modernizacji nierentownych w tej chwili marketów w Europie Zachodniej..

Wraz z nadejściem recesji konsumenci stali się bardziej wstrzemięźliwi, gdy chodzi o wydawanie pieniędzy. Część firm obawia się, że programy oszczędnościowe rządów mogą jeszcze bardziej osłabić popyt.