Swój portal uruchomiła Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah. Serwis ruszył pod hasłem „Twoja Era online – portal wiedzy, nowości i rozrywki”. To niejedyny operator, który w ostatnim czasie poszedł w tym kierunku. Start swojego serwisu, na razie w wersji testowej, ogłosił pod koniec maja Orange.

Tradycyjni wydawcy internetowi są zaniepokojeni. Nic dziwnego, bo nowe serwisy operatorów komórkowych nie ograniczają się tylko do prezentacji oferty, ale są rozbudowane o wiadomości, rozrywkę, tematykę lifestyle’ową, zdjęcia i materiały multimedialne. Jednym słowem mają to, co do tej pory było domeną największych portali, takich jak Onet.pl, Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Interia.pl, oraz serwisów należących do koncernów wydawniczych.

Bogaty konkurent

Portale inwestują w swoje serwisy od wielu lat, a ich jedynym źródłem przychodów są wpływy z reklam. A telekomy mają o wiele więcej pieniędzy niż branża internetowa.

– Stworzenie konkurencyjnego portalu dla jednego czy drugiego telekomu to pestka, bo mają ogromne zasoby finansowe. Bardzo szybko są w stanie stworzyć ofertę, która może odebrać nam naszych użytkowników. A im mniejszy ruch u nas, tym mniejsze przychody z reklam – mówi jeden z wydawców.

Co na to operatorzy?

– Takie są prawa rynku – ucina Andrzej Pomarański z biura prasowego PTC.