Wielkość firmy jest głównym czynnikiem decydującym o doborze oferty bankowej. W przypadku małych przedsiębiorstw doradcy klienta doradzają i pomagają dobrać kompleksową ofertę, która zostanie w sposób sprawny i zrozumiały przedstawiona klientowi i wdrożona w firmie. Podpisywanie umowy rachunku bieżącego dla małych firm można porównać do sytuacji, w której wyspecjalizowany doradca klienta przynosi olbrzymie pudło klocków, z których na oczach klienta buduje ofertę dokładnie dopasowaną do jego potrzeb.

W przypadku większych firm sprawa wygląda zupełnie inaczej. Wyspecjalizowane działy finansowe klienta tj.: księgowość, dział finansów, biuro skarbnika, czy dział prawny mają dokładnie sprecyzowane oczekiwania wobec banku. Dla tak wymagających klientów, Bank Millennium dysponuje zapleczem wspierającym doradcę klienta w postaci doradców produktowych oraz prawników, dzięki którym indywidualną umowę można sprawnie wdrożyć.

Podstawowym produktem banku jest rachunek bieżący. Uruchamiany jest on na podstawie Umowy prowadzenia rachunku bankowego i świadczenia wybranych usług dla klientów korporacyjnych. Klient banku podpisując jedną umowę, ma możliwość korzystania z większości produktów bankowych. Uzyskuje natychmiast dostęp do systemu bankowości elektronicznej, może dokonywać także transakcji wymiany walut. Ponadto może dowolnie korzystać z obsługi telefonicznej, usług obsługi gotówkowej, kart płatniczych, pełnego wachlarza usług depozytowych, rachunków dodatkowych, usługi identyfikacji płatności, czy usług zarządzania płynnością, nie mówiąc o sprawach oczywistych takich jak przelew, rozliczenia, wyciągi, czeki i wiele innych. Cennikowy koszt prowadzenia rachunku to 70 PLN, natomiast jest to pozycja wyjściowa do indywidualnych negocjacji z klientem.

Poza rachunkiem bieżącym Bank Millennium oferuje różne typy rachunków dedykowanych tj.:

- Rachunki techniczne – są to rachunki służące do rozliczania wybranych usług, takich jak depozyty, kredyty, transakcje wymiany walut, czy wybrane inne usługi. Rozwiązane to jest przeznaczone dla klientów, którzy chcą korzystać z wybranej usługi, a zarazem nie chcą otwierać i prowadzić rachunku bieżącego w naszym banku. Rachunek techniczny jest otwierany bez konieczności prowadzenia i podpisywania umowy o rachunek bieżący i prowadzony jest nieodpłatnie.
- Rachunki płacowe, do których dostęp jest ograniczony wyłącznie dla wybranych i wskazanych przedstawicieli klienta. Rachunek taki jest zasilany środkami z rachunku bieżącego i z nim konsolidowany.
- Rachunki powiernicze i zastrzeżone – indywidualnie konstruowane pod rozliczenie konkretnych transakcji między kontrahentami.
- Rachunki indywidualnych depozytów dla np. sądów służące do przechowywania depozytów stron toczących między sobą spór.


Za każdym z ww. rachunków kryje się jakaś szczególna właściwość bądź funkcjonalność a czasem i system dostępu, specyficzny dla tegoż rachunku. Dodatkowo, Bank Millennium prowadzi także rachunki walutowe, funduszy świadczeń socjalnych, rachunki techniczne, rachunki do rozliczeń transakcji i wiele innych. Ponadto istnieją inne typy rachunków indywidualnie przygotowanych pod konkretne potrzeby naszych klientów.

Doradca Klienta jadący na pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem jest zawsze wyposażony w komplet narzędzi, którymi są w szczególności: przygotowane numery rachunków, gotowa do wypełnienia i podpisania umowa rachunku wraz z regulaminem, oraz narzędzia umożliwiające identyfikację klienta w systemach bankowości elektronicznej. W siedzibie klienta umowa jest wypełniana, wraz z niezbędnymi załącznikami w zależności od potrzeb klienta. W szczególności ważne jest, aby sporządzić kartę wzoru podpisów, określić role wszystkich użytkowników / pracowników klienta w kontekście uprawnień w systemie bankowości elektronicznej, zebrać dane dotyczące ew. użytkowników kart oraz osób mogących wykonywać określone czynności w oddziałach lub telefonicznie.
Wyżej wymienione dokumenty sporządzone są w czytelny i jednolity sposób tak, że proces wypełniania umowy wraz ze zebraniem i spisaniem wszystkich towarzyszących danych niezbędnych do uruchomienia rachunku wraz z systemem bankowości elektronicznej, kartami płatniczymi upoważnieniem osób etc. trwa krócej niż 15 minut.

W ciągu kolejnego dnia z klientem kontaktuje się konsultant, który informuje klienta o pełnym operacyjnym uruchomieniu rachunku i aktywacji wszystkich użytkowników systemu bankowości elektronicznej. Konsultant oferuje pomoc przy wykonaniu pierwszych transakcji, możliwość wizyty szkoleniowej lub udzielenie jakichkolwiek innych form wsparcia.

Maciej Walęczak
Dyrektor Wydziału Produktów, Departament Bankowości Transakcyjnej, Bank Millennium