Ostatnie reklamy piwa Żywiec z udziałem Krzysztofa Majchrzaka i Wojciecha Waglewskiego wreszcie doceniają klientów po 50 roku życia, pokazując, że są atrakcyjną grupą docelową – mówią specjaliści od reklamy.
Najnowsza kampania reklamowa Żywca przełamuje obowiązujący na rynku dogmat, że najlepsi klienci to osoby między 25 a 45 rokiem życia – uważa Paweł Kowalewski, prezes agencji reklamowej Communications Unlimited.
– Naprawdę było mi miło usłyszeć, że – jak mówią bohaterowie reklamy – najlepsze jeszcze przede mną i że jestem grupą docelową tej kampanii. Żywiec wreszcie dokonał przełomu, doceniając klientów po 50 roku życia – podkreśla Paweł Kowalewski, który sam ma 52 lata.
– Myślę, że marketerzy będą coraz częściej doceniać tę grupę ludzi, którzy w większości są autorami sukcesu Polski w ostatnim dwudziestoleciu – dodaje Jacek Sadowski, prezes agencji reklamowej Demo Effective Launching.
Zdaniem specjalistów od reklamy, przełomowy w tej kampanii jest też sposób jej przeprowadzenia i dobór postaci: oprócz Majchrzaka i Waglewskiego występuje też Tomasz Adamek.
– Wybór znanych twarzy, ich dobór oraz czarno-biała stylistyka filmów reklamowych niewątpliwie przełamują dotychczas obowiązujący schemat reklam piwa w Polsce – dodaje Jacek Sadowski.
Dotychczas twórcy takich reklam pokazywali, że piwo to dobra zabawa lub odwoływali się do archetypu twardziela. Żywiec, zdaniem Kowalewskiego, proponuje refleksyjną rozmowę przy piwie.
Browary próbowały też wykorzystywać w reklamach wizerunek piłkarzy. Ale znani aktorzy czy ludzie kultury pojawiali się bardzo rzadko. Ostatnim wyjątkiem była współpraca marki Pilsner Urquell, należącej do Kompanii Piwowarskiej, z dziennikarzem i muzykiem Marcinem Kydryńskim.
W zatrudnianiu znanych twarzy przodują przede wszystkim banki. W kampaniach banku BZ WBK pojawi się za chwilę aktor Gerard Depardieu, wcześniej występowali w nich m.in. John Cleese czy Danny Devito. ING od lat współpracuje z Markiem Kondratem, a Millennium – z Hubertem Urbańskim.
Co chciał osiągnąć Żywiec?
– Zdecydowaliśmy się na taki dobór postaci, bo to, jak bardzo każda z nich chce pozostać w dzisiejszym świecie sobą, wpisuje się w wizerunek marki Żywiec. Wszystkich trzech łączy fakt, że konsekwentnie kroczą dawno obraną ścieżką prowadzącą do celu. Chcieliśmy pokazać ich skuteczność w osiąganiu celów. Taką właśnie drogą od dawna kroczy również Żywiec. Wybraliśmy aktorów polskich, by podkreślić w ten sposób polskość marki – mówi DGP Maciej Mitoraj, członek zarządu Grupy Żywiec ds. marketingu.

Zobacz pełną treść: Majchrzak, Benhakker, Cleese - gwiazdy najlepiej promują marki

Krzysztof Majchrzak to archetyp dojrzałego buntownika, uważają specjaliści od reklamy Fot. Wojciech Grzędziński / DGP
Gwiazda w reklamie zwiększa sprzedaż / DGP