W tym roku na rynku pojawi się ponad 3 tys. kolejnych książek do słuchania. W ten sektor wchodzą producenci i operatorzy komórek.
Niewiele ponad rok po uruchomieniu sklepu internetowego Audioteka.pl z książkami do słuchania ma w ofercie 1,5 tys. tytułów. W ubiegłym roku sprzedano ponad 50 tys. sztuk. Przy około 1,2 mln zł przychodów biznes już jest rentowny. Plany na ten rok zakładają podwojenie sprzedaży.
– Gdy zaczynaliśmy, zaledwie kilkunastu wydawców miało do czynienia z audiobookami. Dziś mamy umowy na kolejne 3 tys. książek praktycznie ze wszystkimi wydawcami w Polsce. Dołączą do nich dwaj wydawcy zagraniczni. Będziemy mieli książki Tolkiena czy Lema do słuchania po angielsku – mówi Marcin Beme, szef rady nadzorczej spółki MDPL, do której należy Audioteka.pl i twórca sklepu.
Książki do słuchania sprzedają m.in. Nexto.pl, Audiobook.pl czy Dosłuchania.pl. Oprócz plików mp3 do ściągnięcia przez internet dostępna jest też oferta CD. I pojawiają się w niej coraz lepsze tytuły, np. Narrenturm Andrzeja Sapkowskiego. W 2009 roku tylko w Audiotece było ponad 600 premier.

Więcej informacji: Nokia i Audioteka.pl będą razem oferować audiobooki.