7 miliardów złotych - tyle według Urzędu Komunikacji Elektronicznej wart jest polski rynek pocztowy. Dynamiczny rozwój sklepów internetowych i rekordowa w nich sprzedaż zwiastują dalszy jego wzrost. Wiele wskazuje jednak na to, że coraz mniejszy udział będzie w nim miała Poczta Polska. Coraz częściej bowiem sklepy i sami kupujący wybierają usługi innych niż nasz narodowy operator firm.
Interes zwietrzył w przesyłkach m.in. inPost. W październiku ubiegłego roku firma uruchomiła Paczkomaty 24/7 - usługę, dzięki której możemy odebrać paczkę o dowolnej porze każdego dnia. W momencie jej uruchomienia działało w kraju 150 takich monitorowanych urządzeń.
Do końca 2009 roku udało się uruchomić kolejnych 50. Klienci, co prawda, nie otrzymają paczek do domu, jednak w większości przypadków wizyty listonoszy czy kurierów kończyły się i tak pozostawieniem awiza, co oznaczało późniejszą wizytę na poczcie.