W przyszłym roku najbardziej znane polskie sieci mogą uruchomić ponad 200 sklepów za granicą. Jak wynika z danych Profit System, dotychczas swoje systemy wyeksportowało w świat już blisko 40 rodzimych firm franczyzowych.
Liderem będzie Żabka, która w 2010 r. otworzy aż 100 placówek u naszych południowych sąsiadów.
– W ciągu następnych pięciu lat zaplanowane jest kolejne około 500 nowych sklepów – podkreśla Oskar Fischer, członek zarządu Żabka Polska.
Firma przymierza się też do wejścia na Słowację, a w przyszłości niewykluczona jest inwazja na Wyspy Brytyjskie, skąd firma otrzymuje mnóstwo zapytań o możliwości rozwoju. Koncept sklepu Żabka tak spodobał się mieszkańcom Wielkiej Brytanii, że w Liverpoolu powstał nawet pierwszy sklep pod tym brandem.
– Problem tylko w tym, że został uruchomiony bez naszej zgody, co oznacza, że jest prowadzony bez licencji – mówi Oskar Fischer.
Tłumaczy jednak, że otwarcie placówek na Wyspach nie jest na razie możliwe. Powodem jest brak centrum logistycznego w tamtej części Europy.
Nowe rynki chce też podbijać KAN, właściciel marki Tatuum i Coyoco.