Program rozwoju kolei do 2015 r.przewiduje oddłużenie krajowego przewoźnika i następnie sprywatyzowanie jego spółek.

Resort infrastruktury chce oddłużać spółkę PKP SA za pieniądze z budżetu i z Funduszu Kolejowego. W zamian PKP SA przekaże do skarbu państwa akcje zarządcy infrastruktury kolejowej, czyli spółki PKP Polskie Linie Kolejowe - pisze "Gazeta Wyborcza".

Drugim pomysłem jest masowa prywatyzacja. Najpierw pod koniec 2010 r. na giełdę ma trafić PKP InterCity. W latach 2010-11 sprzedana miałaby być też trójmiejska SKM, Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, a w 2011 r. - PKP Energetyka, potem sprywatyzowany będzie PKP Cargo. Spółka-matka, czyli PKP SA, pozostałaby przez kilka lat jako agencja restrukturyzująca majątek kolejowy, ale docelowo zostałaby zlikwidowana.

Program trafi niebawem do konsultacji międzyresortowych.