Od początku lipca, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego powinno trwać jeden dzień i jest bezpłatne. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.
"Spośród skarg, które docierają do UKE, najwięcej dotyczy Polkomtela (operator sieci Plus - red.)" - powiedziała szefowa UKE. Dodała, że klienci w informacjach przesłanych do Urzędu wskazują głównie na przeciąganie terminów i zniechęcanie w ten sposób do zmiany sieci komórkowej. "Postępowanie kontrolne trwa" - podkreśliła Streżyńska.
Po wejściu w życie nowych przepisów do UKE zaczęły docierać skargi od klientów dot. blokowania przez operatorów zmiany sieci. W związku z tym Urząd podjął decyzję o kontroli.
Po wejściu w życie nowych przepisów UKE informował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani
Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według UKE zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła tegoroczna nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie, które minister infrastruktury podpisał w czerwcu.
Po wejściu w życie nowych przepisów UKE informował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.
Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 30 dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Przepis ten został wdrożony do prawa polskiego wraz z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu.
Komentarze (4)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszePo co to piszę? żeby ostrzec innych potencjalnych klientów tandemu Polkomtel-Mpunkt. Aha.. W grudniu przeniosę wszystkie trzy numery firmowe do innej sieci. Tak dla zasady, bo jakieś zasady jeszcze mam. Gdyby ktoś chciał wiedzieć więcej to powiem że za ten telefon zapłaciłęm 299 zł w innej sieci w podobnej taryfie kosztował złotówkę.
Nachalne telefony w grudniu z nowymi super tylko dla mnie ofertami już nie pomogą.