Współpraca z NFZ jest możliwa, tylko gdy świadczeniodawcą będzie rehabilitant lub fizjoterapeuta. Wnioski należy składać do 10 dnia każdego miesiąca.
Sklepy rehabilitacyjne mogą obsługiwać klientów indywidualnych albo pacjentów, którym część lub całą kwotę zakupu sprzętu refunduje Narodowy Fundusz Zdrowia. W ocenie działających już placówek drugie rozwiązanie jest o wiele bardziej opłacalne.

Potrzebne kwalifikacje

Aby jednak móc obsługiwać pacjentów, potrzebna jest umowa z oddziałem wojewódzkim NFZ. Aby ją podpisać, trzeba spełniać wymagania wymienione w zarządzeniu Prezesa NFZ nr 89 z 2008 roku i 15 z 2009 roku. Wśród warunków, które trzeba spełnić, jest posiadanie lokalu z dogodnym dostępem dla osób niepełnosprawnych.
– Poza tym osoba, która będzie udzielała świadczenia, musi posiadać kwalifikacje. Najlepiej, aby to był rehabilitant albo fizjoterapeuta – mówi Jolanta Górecka z NFZ.
Po spełnieniu wymagań kolejnym krokiem jest wypełnienie aplikacji dostępnej na stronie NFZ oraz przedłożenie oferty. By móc to zrobić, trzeba wcześniej złożyć wniosek o dostęp do systemu NFZ.

Konieczne ubezpieczenie OC

Ofertę trzeba złożyć w oddziale NFZ do 10 dnia każdego miesiąca. Jeśli dokumenty wypełniono prawidłowo, od pierwszego dnia kolejnego miesiąca możliwe jest podpisanie umowy.
– Zostanie ona zawarta jednak tylko z tą osobą, która wykupi ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w wysokości 12 tys. euro na jedno zdarzenie i 67,5 tys. euro na wszystkie zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w związku z oferowanym sprzętem i prowadzoną działalnością – zauważa pracownik NFZ.
A kiedy sklep może obsłużyć klienta korzystającego z refundacji? Tylko wówczas, gdy przedstawi on zarejestrowany w oddziale wojewódzkim NFZ wniosek, wystawiony uprzednio przez lekarza.
W związku z planowaną zmianą przepisów prawnych umowy z NFZ są zawierane tylko do końca 2009 roku.