Należąca do Jana Kulczyka spółka, która wybuduje kolejny odcinek autostrady A2, zagwarantowała już sobie finansowanie inwestycji. Parafowane umowy czekają na zgodę ministra finansów.
Oodcinek autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka (106 km) to kluczowy fragment polskiej sieci autostrad, który ma połączyć nasz kraj z Zachodem. Jego powstanie stanęło pod znakiem zapytania, gdy przyciśnięte kryzysem banki przeciągnęły zimą rozmowy na temat kredytowania budowy. Rząd musiał koncesjonariuszowi trasy, spółce Autostrada Wielkopolska, przedłużyć o trzy miesiące czas na znalezienie funduszy.
Pierwsza dobra wiadomość nadeszła w maju, gdy Europejski Bank Inwestycyjny przyznał spółce 1 mld euro kredytu (z opcją na dodatkowe 200 mln euro). To 70 proc. wartości projektu szacowanej jest na 1,65 mld euro. Dla porównania Gdańsk Transport Company otrzymał na budowę trasy A1 z Grudziądza do Torunia 550 mln euro, czyli 50 proc. wartości inwestycji.