Kobiety klikają inaczej

Choć z internetu wciąż korzysta minimalnie więcej mężczyzn niż kobiet, to – jak wynika z danych Megapanelu za marzec – w większości kategorii tematycznych przeważają jednak kobiety. Jedynie w takich kategoriach, jak nowe technologie, sport i motoryzacja, więcej jest mężczyzn. Internauci obu płci inaczej reagują na reklamy.

– Kobiety dają się wciągnąć w interakcję, fora, bardziej emocjonalnie reagują na różne treści. Mężczyźni natomiast reagują na to gorzej, trudniej ich wciągnąć w zabawę i interakcję. Do mężczyzn trzeba docierać bardziej tradycyjnymi działaniami. Moim zdaniem około 20 proc. kobiet wchodzi w interakcję, a pewnie tylko 5 proc. mężczyzn – mówi Michał Brański, członek zarządu spółki o2.

– Większość respondentów zwraca większą uwagę na reklamy podczas kupowania w internecie (33 proc.) oraz korzystania z wyszukiwarek internetowych (29 proc.). Dla porównania reklama w serwisach społecznościowych czy w poczcie nie jest aż tak chętnie oglądana. Jedynie co piąty pytany zwraca uwagę na reklamę na tego typu stronach – dodaje Błażej Miernikiewicz z Artefakt.

KIEDY NAJLEPIEJ SIĘ REKLAMOWAĆ

● Telewizje – od godz. 18 do 23, największa oglądalność. Do kobiet i osób starszych taniej można dotrzeć w godzinach porannych, gdy trwają programy telewizji śniadaniowej.

● Radio – godziny największej słuchalności: od 7.30 do 11.

● Prasa – najwięcej osób kupuje gazety w piątki, gdy dołączane są dodatki (m.in. program TV), ale także w dni, w których gazety dołączają np. wydania z ogłoszeniami o pracę.

● Internet – najwięcej osób korzysta z sieci w pracy, między godziną 14 a 16. Mimo to większość osób klika na reklamy (i dokonuje np. zakupu) dopiero po powrocie do domu, po godz. 18. Ale produkty dla firm najlepiej reklamować między godz. 10 a 17.

59 proc. internautów w wieku 35–54 lata najczęściej zwraca uwagę na reklamy po godz. 18.00