Ze względu na wejście w życie nowych przepisów RODO zmieniliśmy sposób
logowania do produktu i sklepu internetowego, w taki sposób aby chronić dane
osobowe zgodnie z najwyższymi standardami.
Prosimy o zmianę dotychczasowego loginu na taki, który będzie adresem
e-mail.
Co najmniej 26 nowych tras pojawi się jesienią i zimą w rozkładach lotów linii lotniczych w Polsce. Wiadomo też jednak, że przewoźnicy przestaną latać do dziesięciu miast.
Na 26 tras, których uruchomienie z Polski jesienią i zimą już zapowiedzieli przewoźnicy, aż 22 uruchomi irlandzki przewoźnik Ryanair. Większość na Wyspy Brytyjskie.
- Dziwi mnie to. Połączenia do Wielkiej Brytanii i Irlandii tracą na znaczeniu, ponieważ Polacy wracają do kraju z zagranicznych wyjazdów zarobkowych. Wielu przewoźników likwiduje połączenia z Wyspami - mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Dodaje, że np. tania linia węgierska Wizz Air woli zlikwidować połączenia z Polski i przenieść się na nowy, obiecujący rynek - Ukrainę. Wizz Air zlikwiduje cztery połączenia: z Katowic nie będzie można polecieć do Bournemouth i Coventry, z Warszawy do Durham Tees Valley oraz z Gdańska do Barcelony. Na razie węgierski przewoźnik zapowiedział uruchomienie jesienią i zimą dwóch tras z Warszawy do Rzymu i z Poznania do Mediolanu.
Tania linia Norwegian zawiesza rejsy z Warszawy do Birmingham i Kopenhagi. Jarosław Święcki, dyrektor generalny Norwegian Air Shuttle Polska, mówi, że to najsłabsze połączenia w polskiej siatce.
- Koncentrujemy się na najbardziej rentownych połączeniach i dlatego zdecydowaliśmy o wykreśleniu lotów do tych dwóch miast - mówi Jarosław Święcki.
Polskim Liniom Lotniczym LOT nie opłaca się latać na trasach z Wrocławia do Brukseli oraz z Warszawy do Hanoweru i Kaliningradu. Pierwsze połączenie zniknie już pod koniec wakacji, pozostałe dwa przetrwają jedynie do końca października.
- Żadna linia lotnicza nie może sobie pozwolić na dotowanie nierentownych tras - mówi Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT.
Dodaje, że powodem likwidacji połączeń jest małe zainteresowanie wśród pasażerów. Wcześniej LOT zakończył loty z Gdańska do Hamburga i z Warszawy do Pekinu.
LOT nie zamierza też uruchamiać nowych połączeń zimą.
- Zima jest martwym sezonem - mówi Wojciech Kądziołka.