Notowany na giełdzie holding Internet Group w tym roku chce wejść w biznes telekomunikacyjny. Spółka zostanie operatorem MVNE, czyli będzie się zajmować usługami dla firm, które chcą zostać wirtualnym operatorem komórkowym (MVNO). Spółka podpisała na razie umowę z PTK Centertel, ale docelowo planuje je zawrzeć z pozostałymi operatorami.

- Prowadzimy rozmowy na temat współpracy z pięcioma firmami, planującymi wejście na rynek wirtualnych operatorów komórkowych. Jedna jest na bardzo zaawansowanym etapie - spodziewamy się podpisania umowy do końca września - powiedział Ryszard Wojciechowski, prezes Internet Group.

Według informacji GP, tą spółką jest CenterNet, z grupy kapitałowej Romana Karkosika, znanego inwestora giełdowego.

CenterNet ruszyć ma do marca przyszłego roku. Tyle czasu dał Urząd Komunikacji Elektronicznej na wybudowanie części sieci, która na pierwszym etapie obejmie 15 proc. mieszkańców Polski, a do końca 2012 r. - 30 proc. UKE sprzedał wcześniej firmie przydział częstotliwości w paśmie 1800 MHz, które kosztuje CenterNet 128 mln zł. Według wcześniejszych szacunków GP, koszty inwestycji związanych z budową własnej sieci i wydatkami marketingowymi sięgają 1 mld zł.

Aby wejść na rynek MVNE, Internet Group przejęło też Telogic Poland, należący do duńskiego operatora Telogic. Biznes komórkowy ma być rentowny już na początku przyszłego roku, a w pierwszym roku przychody z tej działalności wynosić mają między 2 a 5 mln euro. Spółka chce, aby dzięki niemu zarabiać mogły też inne firmy wchodzące w skład holdingu - zajmujące się reklamą i marketingiem, w tym internetowym i mobilnym. W II kwartale jej przychody wzrosły o 38,7 proc. do 86 mln zł.

Zarówno Ryszard Wojciechowski, jak i Grzegorz Tomczyk, prezes CenterNet, nie chcieli komentować tych informacji.

- Mogę jedynie potwierdzić, że prowadzimy rozmowy z wieloma dostawcami - powiedział Grzegorz Tomczyk.

Oferta CenterNet będzie już ósmą ofertą MVNO na polskim rynku. Według danych GUS, w sumie operatorzy sprzedali około 180 tys. kart SIM. Najwięcej klientów mają: Mova sieci Carrefour oraz MobilKing, który zapowiada, że w sierpniu zdobędzie 100 tys. klientów. Jeszcze w sierpniu swoją kampanię reklamową planuje Grupa Aster, która weszła na ten rynek w czerwcu, oraz Cyfrowy Polsat, który liczy docelowo na 1 mln klientów.

180 tys. klientów korzystało z usług wirtualnych operatorów komórkowych na koniec II kwartału