Światowa sprzedaż mininotebooków - niewielkich przenośnych komputerów - osiągnie w 2008 roku 5,2 mln egzemplarzy, a w 2009 roku 8 mln - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gartner.

Mininotebook to niewielki przenośny komputer o przekątnej ekranu od 5 do 10 cali. Gartner w przeprowadzonych badaniach nie zaliczył do tej kategorii jeszcze mniejszych urządzeń przenośnych o przekątnej ekranu 3-5 cali.

Firma oczekuje, że rynek mininotebooków będzie się w kolejnych latach intensywnie rozwijał i w 2012 roku światowa sprzedaż może osiągnąć 50 mln egzemplarzy.

Gartner to firma analityczna zajmująca się badaniami branży IT

Zdaniem dyrektora działu analiz Gartner Annette Jump, zainteresowanie mininotebookami będzie w następnych latach rosło z powodu wielu zalet tych urządzeń - niewielkich rozmiarów i wagi, przystępnych cen, łatwości użytkowania oraz podstawowych, ale wystarczających funkcji, w które wyposażone są tradycyjne PC-ty.

Uważa ona, że producenci komputerów PC będą musieli zwrócić uwagę na ten segment rynku i inwestować w technologię oraz wygląd tych urządzeń.

Gartner to firma analityczna zajmująca się badaniami branży IT. Jej siedziba mieści się w Stamford w USA. Firma powstała w 1979 roku. Zatrudnia 1200 analityków w 80 krajach na całym świecie.