PTK Centertel, spółka z grupy Telekomunikacji Polskiej, wspólnie z Generali wprowadziła pierwsze ubezpieczenie turystyczne w całości zawierane przez telefon komórkowy.
Ubezpieczenie jest dostępne w jednej wersji. Gwarantuje pokrycie kosztów leczenia i organizację usług assistance do kwoty 120 tys. zł. Działa na terenie wszystkich państw świata, z wyłączeniem Polski i kraju zamieszkania ubezpieczonego. Klient jest też objęty ubezpieczeniem następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę 10 tys. zł. Taki pakiet kosztuje 18,3 zł za trzy dni i 30,5 zł za pięć dni (dla jednej osoby). Wysyłając SMS klient przystępuje do grupowego programu ubezpieczenia, bo ubezpieczającym zgodnie z umową jest operator telekomunikacyjny. On też płaci składkę, a pieniądze od klienta odbiera przy okazji płatności rachunku.
Do realnej ceny zakupu ubezpieczenia osoby wykupujące je już za granicą - np. w przypadku przedłużania na kolejne 3 lub 5 dni - muszą doliczyć 1,5 zł za wysłanie każdego SMS (cena SMS w roamingu). Trzeba tylko pamiętać, że ubezpieczenie zadziała nie wcześniej niż o godzinie 24.00 dnia następnego w stosunku do dnia wysłania SMS. Jeśli użytkownik chciałby zapoznać się z warunkami ubezpieczenia, może to zrobić na stronie internetowej Generali lub Orange, a także przez WAP. Zapoznanie się w Polsce z warunkami przez WAP kosztować będzie klienta ok. 1,5 zł, a za granicą cena rośnie do 6-9 zł. Do tej pory telefon komórkowy był wykorzystywany przy tego typu umowach jako medium do potwierdzenia dokonania płatności i zawarcia umowy przy transakcji przez internet.