Kiedyś podróż z Europy do Ameryki trwała tygodniami, teraz zaledwie kilka godzin. Dobrze zorganizowana podróż to oszczędność czasu i pieniędzy. Mogłoby się wydawać, że nie jest to nic trudnego. Wystarczy zarezerwować bilet na samolot, nocleg w hotelu. Jak się jednak okazuje w praktyce, nie jest to wcale takie proste. Zwłaszcza, jeśli jest to wyjazd zagraniczny do kraju z innego kręgu kulturowego. W trakcie podróży biznesowych czas to pieniądz. Podróż kosztuje, wobec czego pracodawcom zależy na jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu czasu ich pracowników.
W przypadku niewielkich wyjazdów nie ma sensu nikomu zlecać organizacji, bo bilet lotniczy i nocleg w hotelu można zarezerwować sobie samemu. Trzeba tylko umieć szukać i weryfikować znalezione informacje. W przeciwnym razie można się niemiło rozczarować.
Podczas służbowych wyjazdów warto wziąć ze sobą kilka gadgetów. Dobra cyfrowa mapa, odbiornik GPS, przenośny komputer czy satelitarny telefon – te wszystkie urządzenia mogą się okazać bardzo pomocne podczas wykonywania służbowych obowiązków zdala od domu i firmy.
Została najważniejsza rzecz – pieniądze. Noszenie ze sobą dużych ilości gotówki jest ryzykowne. Można zgubić portfel albo paść ofiarą złodzieja. Znacznie lepiej jest korzystać z ubezpieczonej karty kredytowej, która nie tylko ułatwia płacenie za towary i usługi podczas wyjazdu, ale pozwala też na śledzenie wszystkich transakcji oraz częstokroć oferuje swojemu posiadaczowi wiele przywilejów takich, jak zniżki czy rabaty.