Kiedyś podróż z Europy do Ameryki trwała ty­godniami, teraz zaledwie kilka godzin. Dobrze zorganizowana podróż to oszczędność czasu i pieniędzy. Mogłoby się wydawać, że nie jest to nic trudnego. Wystarczy zarezerwować bilet na samolot, nocleg w hotelu. Jak się jednak oka­zuje w praktyce, nie jest to wcale takie proste. Zwłaszcza, jeśli jest to wyjazd zagraniczny do kraju z innego kręgu kulturowego. W trakcie podróży biznesowych czas to pieniądz. Podróż kosztuje, wobec czego pracodawcom zależy na jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu cza­su ich pracowników.

W przypadku niewielkich wyjazdów nie ma sensu nikomu zlecać organizacji, bo bilet lotniczy i nocleg w hotelu można zarezerwować so­bie samemu. Trzeba tylko umieć szukać i wery­fikować znalezione informacje. W przeciwnym razie można się niemiło rozczarować.

Podczas służbowych wyjazdów warto wziąć ze sobą kilka gadgetów. Dobra cyfrowa mapa, od­biornik GPS, przenośny komputer czy satelitarny telefon – te wszystkie urządzenia mogą się okazać bardzo pomocne podczas wykonywania służbo­wych obowiązków zdala od domu i firmy.

Została najważniejsza rzecz – pieniądze. No­szenie ze sobą dużych ilości gotówki jest ryzy­kowne. Można zgubić portfel albo paść ofiarą złodzieja. Znacznie lepiej jest korzystać z ubez­pieczonej karty kredytowej, która nie tylko uła­twia płacenie za towary i usługi podczas wy­jazdu, ale pozwala też na śledzenie wszystkich transakcji oraz częstokroć oferuje swojemu po­siadaczowi wiele przywilejów takich, jak zniż­ki czy rabaty.